Τέλος εποχής για το παραλίγο… Κουρσκ των Αμερικανών!

Το τύπου Los Angeles πυρηνοκίνητο υποβρύχιο επίθεσης (SSN) USS Francisco SSN 711 που... συμπλήρωσε 35 χρόνια επιχειρησιακού βίου, τα περισσότερα των οποίων στον Ειρηνικό, παρόπλισε το Ναυτικό των ΗΠΑ στον ναύσταθμο του San Diego.

Το υποβρύχιο, περί τα τέλη του τρέχοντος μήνα θα μετακινηθεί στον ναύσταθμο του Norfolk, όπου μετά από μετατροπή διάρκειας δύο ετών, θα αποτελέσει πλοίο εκπαίδευσης στα συστήματα πυρηνικής πρόωσης. Ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην επιχειρησιακή Ιστορία του υποβρυχίου, ήταν ένα σπάνιο ατύχημα που έλαβε χώρα στις 8 Ιανουαρίου 2005, μία σύγκρουση με υποθαλάσσιο ηφαίστειο καθώς το υποβρύχιο έπλεε σε κατάδυση με τη σχεδόν μέγιστη ταχύτητα του. Ευτυχώς, παρά τη σφοδρότητα η σύγκρουση δεν απέβη μοιραία για το υποβρύχιο και το πλήρωμα του.Μέλος του τότε πληρώματος περιέγραψε τη σύγκρουση με πρόσκρουση σε τσιμεντένιο τοίχο με ταχύτητα 40 μιλίων την ώρα (64,3 χλμ/ώρα). Τα μέλη του πληρώματος… εκσφενδονίστηκαν στα τοιχώματα, τα διαφράγματα και τις διάφορες συσκευές ενώ θόρυβοι και συναγερμοί πλημμύρισαν την ατμόσφαιρα.Ευτυχώς, ο επικεφαλής της βάρδιας ξεπέρασε γρήγορα το αρχικό σοκ και ενεργοποίησε το σύστημα ανάδυσης ανάγκης φέροντας το υποβρύχιο στην επιφάνεια από βάθος 500 ποδών (152,4 μέτρα). Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του μηχανικού 2ης Τάξης Joseph Ashley και τον τραυματισμό περισσότερων από 70 μελών του πληρώματος.Μάλιστα, ο Νοσοκόμος 1ης Τάξης James Akin και ένα άλλο μέλος του πληρώματος έλαβαν το Μετάλλιο Ευδόκιμου Υπηρεσίας (Meritorious Service Medal) καθώς σε άμεσο σχεδόν χρόνο συγκρότησαν σταθμό πρώτων βοηθειών για να αντιμετωπίσουν τα τραύματα των συναδέλφων τους.Ενδεικτική της σφοδρότητας της σύγκρουσης, είναι η συνημμένη φωτογραφία που απεικονίζει την κατεστραμμένη πλώρη του υποβρυχίου καθώς αυτό βρίσκεται δεξαμενισμένο στον ναύσταθμο Arpa Harbor στη νήσο Γκουάμ. Η σύγκρουση προκάλεσε ζημίες ύψους 88 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ (80,5 εκατ. ευρώ) και απαιτήθηκαν συνολικά τρία χρόνια ώστε το υποβρύχιο να αποδοθεί επιχειρησιακό στον Στόλο.

Η έρευνα που διεξήχθη απέδωσε ευθύνες στον κυβερνήτη του υποβρυχίου αντιπλοίαρχο Kevin Mooney και τα μέλη του πληρώματος που ήταν επιφορτισμένα με τη ναυτιλία για την αποτυχία τους να χαράξουν ασφαλή πορεία πλεύσης.Όπως αποδείχθηκε όχι μόνο επέλεξαν να διασχίσουν μία περιοχή γεμάτη υποθαλάσσια ηφαίστεια (ενώ θα μπορούσαν να την αποφύγουν) αλλά και δεν πραγματοποιούσαν συχνές ηχομετρήσεις για τον έλεγχο του βάθους. Πηγή

Via

Νεότερη Παλαιότερη
Bookmark and Share