Μπορεί οι πολίτες μεγαλύτερων ηλικιών να μην είναι -ή να μην ήταν προ πανδημίας- απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, ωστόσο, πλέον φαίνεται να την παίζουν στα δάχτυλα και να απολαμβάνουν τα οφέλη της. Δεν είναι τυχαίο ότι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αποδεικνύονται για παράδειγμα funs των λεγόμενων smart homes και των ευκολιών που προσφέρουν οι “έξυπνες” οικιακές συσκευές.
Αντίθετα με αυτό που πιστεύουν πολλοί, ο υψηλότερος δείκτης ικανοποίησης από τα “έξυπνα” σπίτια εντοπίζεται στις ηλικίες μεταξύ 50 και 54 ετών, καθώς οι καταναλωτές αυτής της ηλικιακής ομάδας περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι με τις οικογένειές τους σε σύγκριση με άλλες ομάδες. Βέβαια, οι μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες αναζητούν διαφορετικά πράγματα σε ένα smart home από τους νεότερους.
Έτσι, ενώ τα άτομα ηλικίας 20 ετών βρίσκουν πιο ελκυστική την ιδέα να έχουν στην κατοχή τους συσκευές προηγμένης τεχνολογίας, για τις ηλικίες άνω των 45 είναι ιδιαίτερα σημαντικό η υψηλή απόδοση τέτοιων συσκευών, σε ένα «έξυπνο» σπίτι.
Τι αναζητούν
Ποια οφέλη όμως βλέπουν οι καταναλωτές στις «έξυπνες» οικιακές συσκευές και στις υποδομές smart homes; Οι χρήστες βλέπουν πλέον στα «έξυπνα» σπίτια και άλλα οφέλη, πέραν από τις εύχρηστες λύσεις που προσφέρουν στην καθημερινότητα.
Σύμφωνα με το LG “ThinQ 2021 Smart Home Report”, ανάμεσα στα οφέλη που προσφέρει ένα «έξυπνο» σπίτι, το 17,3% των χρηστών απαντά ότι βρίσκει πιο σημαντική την εξοικονόμηση ενέργειας. «Το γεγονός ότι τα έξυπνα σπίτια παρέχουν προσαρμοσμένες και εύχρηστες λύσεις αποτελεί ένα επιπλέον πλεονέκτημα, καθώς όλοι μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη ανεξάρτητα από το τεχνολογικό υπόβαθρο ή την ηλικία», αναφέρει η μελέτη.
Διαφορετική καθημερινότητα
Ενώ τα «έξυπνα» σπίτια έχουν σχεδιαστεί, για να είναι καθολικά ωφέλιμα, αυτά τα οφέλη έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι μοναδικά και για κάθε άτομο ξεχωριστά. Μάλιστα, στην ερώτηση ‘Τι ζητούν οι χρήστες από ένα έξυπνο σπίτι’, το 17% απάντησε ότι θέλει να ελέγχονται αυτόματα οι συσκευές, το 15,7% να εξοικονομεί ενέργεια και κόστος ενώ το 13% να είναι προσωποποιημένο.
Η έρευνα αποκάλυψε πώς οι «έξυπνοι» χώροι παρέχουν ευέλικτες λύσεις που προσαρμόζονται στον ιδιαίτερο τρόπο ζωής κάθε χρήστη σύμφωνα με τις βασικές αξίες, τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του. Για παράδειγμα, οι ερωτηθέντες με χόμπι την κηπουρική κατέταξαν τη λειτουργία τηλεχειριστηρίου/φωνητικής εντολής για τις «έξυπνες» τηλεοράσεις, ψυγεία και πλυντήρια ως ένα εκ των τριών κορυφαίων χαρακτηριστικών που χρησιμοποιούν, καθώς τους επιτρέπει να επικοινωνούν με τις συσκευές, ακόμα και όταν είναι απασχολημένοι στον κήπο.
Έξυπνα πλυντήρια
Ιδιαίτερα στο κομμάτι των «έξυπνων» πλυντηρίων ρούχων, το χαρακτηριστικό που φαίνεται να επικρατεί στην προτίμηση των καταναλωτών, είναι ότι ανιχνεύουν το βάρος και την απαλότητα του υφάσματος και επιλέγουν αυτόματα τις βέλτιστες κινήσεις για τα ρούχα.
«Η AI τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα έξυπνα σπίτια, βελτιστοποιεί τις οικιακές συσκευές με στόχο την επίτευξη εξαιρετικής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας. Έτσι, βελτιώνεται η χρηστικότητα με αποτέλεσμα να εξοικονομείται όχι μόνο ενέργεια αλλά και πολύτιμος χρόνος για τους χρήστες, προσφέροντάς τους μια πιο άνετη ζωή», σημειώνει η μελέτη.